5 χριστουγεννιάτικα διατροφικά tips για όλους!

ByΦανή Πρεβέντη

5 χριστουγεννιάτικα διατροφικά tips για όλους!

Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες βρίσκομαι σε τραπέζια με συγγενείς και φίλους. Την ώρα ακριβώς που βρίσκομαι πάνω από τον μπουφέ και ετοιμάζω το πιάτο με το φαγητό μου πάντα κάποιος έρχεται και μου λέει: «δώσε μου μερικά διατροφικά tips  , τί να διαλέξω; Ποιο από αυτά τα πιάτα έχει τις λιγότερες θερμίδες; Μήπως γέμισα το πιάτο μου υπερβολικά;».

Η ώρα που βρίσκεστε μπροστά στο μπουφέ δεν είναι ώρα περισυλλογής και σκέψης. Η διαδικασία αυτή πρέπει να έχει προηγηθεί του γεύματος. Πριν ακόμα φθάσουν οι γιορτές θα πρέπει να θεσπίσετε ορισμένους μικρούς κανόνες ώστε να αποφύγετε τις διατροφικές υπερβολές.

Κανόνας 1ος

Οι γιορτές δεν διαρκούν 15 ημέρες. Τα εορταστικά γεύματα γίνονται τα Χριστούγεννα, την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς και την Πρωτοχρονιά. Σε αυτά τα τρία γεύματα μπορούμε να προσφέρουμε στον εαυτό μας μία σχετική ελευθερία διατροφικών επιλογών. Εάν τα εορταστικά γεύματα είναι πολύ περισσότερα από τρία τότε θα πρέπει σε κάποια από αυτά να συμμετέχουμε με προσοχή κάνοντας ελαφριές επιλογές.

Κανόνας 2ος

Στα εορταστικά γεύματα κινηθείτε με μία σχετική ελευθερία. Συγκεκριμένα, καλό θα ήταν να πάρετε ένα πιάτο και το γεμίσετε μόνο μία φορά. Το μισό πιάτο γεμίστε το με σαλάτα που θα έχει κάποιο ελαφρύ dressing και αφήστε το άλλο μισό του πιάτου για τις διατροφικές σας “ατασθαλίες”.

Κανόνας 3ος

Προσοχή στα γλυκά. Τα παραδοσιακά γλυκά των εορτών βρίσκονται συνήθως επί 15 ημέρες πάνω σε ένα τραπέζι σε κοινή θέα. Εδώ χρειάζεται μία κάποια αντίσταση. Μην απαγορεύσετε στον εαυτό σας να ακουμπήσει τα γλυκά. Αυτό θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Απλά οριοθετείτε την κατανάλωσή τους. Προτιμήστε να καταναλώσετε γλυκά τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και όχι σε καθημερινή βάση. Ακούγεται δύσκολο αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα μελομακάρονο ή ένας κουραμπιές μπορεί να αποδώσει 100-300 Θερμίδες ανά τεμάχιο.  extra tip: πώς θα σας φαινόταν να τρώγατε ένα μελομακάρονο ή έναν κουραμπιέ για πρωινό;

Κανόνας 4ος

Διαχειριστείτε την κατανάλωση αλκοόλ. Προτιμήστε το κρασί από άλλα αλκοολούχα ποτά. Αυτό δε σημαίνει: “επέλεξα το κρασί, πίνω όσο θέλω!” Περιοριστείτε σε 2-3 ποτήρια κρασί τις ημέρες των εορταστικών γευμάτων.

Κανόνας 5ος

Μην παραμελείτε τη σωματική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια των εορτών. Αυτές τις ημέρες που οι ρυθμοί εργασίας είναι πιο χαλαροί και αρκετοί εργαζόμενοι έχετε 2-3 ημέρες άδεια είναι ιδανική ευκαιρία για άσκηση. Βγείτε στην ύπαιθρο, περπατήστε, ασχοληθείτε με κάποιο σπορ της αρεσκείας σας. Έτσι θα νιώσετε ευεξία, θα βρεθείτε κοντά στη φύση και συνάμα θα δαπανήσετε τις επιπλέον θερμίδες που καταναλώσατε στα εορταστικά γεύματα!!

Ηθικό δίδαγμα: Αν δεν θέλετε να μπείτε σε διαδικασία απώλειας βάρους μετά τις γιορτές….«Μέτρον άριστον»!

Χαρούμενα Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και προοπτική!