Stress και υπερκατανάλωση τροφής

Bynutristeps.gr

Stress και υπερκατανάλωση τροφής

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που όταν ένα άτομο νιώθει stress υπερκαταναλώνει τροφή ή προτιμά ένα γρήγορο, ανθυγιεινό γεύμα.
Σε μεγάλο ποσοστό η συμπεριφορά αυτή έχει ορμονική βάση. Η κορτιζόλη, η ορμόνη που αυξάνεται σε κατάσταση stress, προσφέρει ενέργεια και αντοχή ώστε να ανταποκριθούμε στον εκάστοτε στρεσσογόνο παράγοντα.

Δυστυχώς, η παρατεταμένη έκθεση σε μεγάλες δόσεις κορτιζόλης μειώνει την ικανότητά μας να ακολουθήσουμε ένα υγιεινό τρόπο ζωής.

Η κορτιζόλη φυσιολογικά ελέγχει τα μεταβολικά μονοπάτια της όρεξης. Η αύξηση της κορτιζόλης στο αίμα οδηγεί και σε αύξηση της όρεξης.
Εκτός από την αύξηση της όρεξης, η υπερβολική έκκριση κορτιζόλης καταδεικνύει και το πού θα αποθηκευθεί το λίπος που συσσωρεύεται λόγω υπερκατανάλωσης τροφής. Έρευνες δείχνουν ότι γυναίκες με υψηλά επίπεδα κορτιζόλης τείνουν να αποθηκεύουν περισσότερο λίπος στην κοιλιακή χώρα. Το ενδοκοιλιακό λίπος δεν είναι μόνο επιφανειακό. Αποθηκεύεται σε λίπος στην κοιλιακή χώρα εμποδίζοντας τη φυσιολογική λειτουργία των οργάνων και επιβαρύνοντας το καρδιαγγειακό σύστημα.

Η διαχείριση του άγχους είναι η λύση στο πρόβλημα. Η σωματική άσκηση, ένα υγιεινό πλάνο διατροφής, ένας καλός ύπνος αλλά και τεχνικές όπως η διαχείριση με βαθιές αναπνοές μπορούν να ελαττώσουν την επίδραση του stress στον οργανισμό. Σίγουρα οι καταστάσεις που βιώνουμε καθημερινά είναι συχνά αφόρητες αλλά αν δεν τις διαχειριστούμε λέμε αντίο στην ψυχική και σωματική μας υγεία. Μην ξεχνάμε ότι η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό που μας χαρίζεται. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να φροντίζουμε να το διατηρήσουμε.